دریای پرتلاطم اقتصاد آینده

بشریت، روزهای تاریخی‌یی را تجربه می‌کند و احتمالا در حال گام نهادن در مسیری تازه‌یست و تنها با تفکر عمیق و گسترده‌تر از پیش می‌تواند بر مشکلات پیشرویش چیره گردد!

دریای پرتلاطم اقتصاد آینده
در دریای پرتلاطم اقتصادی آینده چگونه می‌تواند زنده ماند؟ فارغ از اینکه مقصر ماجرای ویروس کرونا چه کسی/کشوری است و حتی چه هدفی را دنبال می‌کرده؛ در ماجرای ویروس کرونا، بشر درس‌های بسیاری آموخت! ضعف‌های متعددی را نیز در خود کشف کرد. و به نظرم از همه مهمتر فهمید که می‌تواند تا چه اندازه شکننده باشد! بشریت در گذر زمان و عمر چندین هزار ساله خود بر روی زمین با این قبیل مشکلات بارها و بارها برخود کرده اما بالاخره راهی برای عبور از آن یافته است! شاید ۲ هزار سال پیش در روستایی دور افتاده از مراکز تمدن، مردم به ویروسی مبتلا گشتند و همه آنها در مدتی کوتاه مردند. رهگذری نیز که از آنجا می‌گذشت مبتلا گشت و مرد! و داستان همانجا دفن گشت. اما امروزه؛ بشریت با شبکه اجتماعی بسیار گسترده و در هم تنیده‌اش و با فن‌آوری توانسته بستر مناسبی را نیز برای گسترش یک ویروس با سرعت صوت(۱) فراهم آورد. بشریت، روزهای تاریخی‌ای را تجربه می‌کند و احتمالا در حال گام نهادن در مسیری تازه‌یست و تنها با تفکر عمیق و گسترده‌تر از پیش می‌تواند بر مشکلات پیش رویش چیره گردد! در شرایط موجود چه باید کرد؟ خرد جمعی می‌گوید: ارتباطات فیزیکی خود را به حداقل ممکن کاهش دهیم. تا چه زمانی این رویکرد را ادامه می‌دهیم. عوارض جانبی این عملکرد بر جامعه بشری چیست؟ عوارض جانبی این عملکرد بر روی شغل یا بنگاه اقتصادی شما چه می باشد؟ و چه تدابیری را باید بیاندیشیم؟! آنچه بسیار مشخص است؛ با این عملکرد انرژی زیادی در جامعه سرگردان و جویای فضایی برای آزاد شدن می‌شود. و عدم مدیریت این انرژی می‌تواند صدمات بسیار جدی به بستر محیط خانواده، بنگاه‌های اقتصادی و نظامات حکومتی وارد کند. چوبی که لای چرخ ماشین شتابان بشریت گیر کرده است، اگرچه شکست پذیر است و مانع توقف نخواهد شد، اما انرژی بسیاری را از بین می‌برد و حتی می‌تواند باعث سرنگونی ماشین‌مان گردد. خود را برای پیاده روی آماده کنیم!.... نویسنده: بابک ارجمندی دسته‌بندیگوناگونکلید‌واژهدریای پرتلاطم اقتصادی آیندهویروس کروناماجرای ویروس کروناخانوادهبنگاههای اقتصادینظامات حکومتی9766 بازدید
فکر کن؛ انجام بده؛ اگر لازم بود بگو!فکر کن؛ انجام بده؛ اگر لازم بود بگو!پنجشنبه 26 آبان 1401این شعار موفقیت گونه انسان برای هزاران سال روی سیاره زمین است! اما هنگامی ترتیب این شعار از انتها به ابتدا شود، کارمان تمام است.
جاذبه‌های گردشگری ایرانجاذبه‌های گردشگری ایرانسه‌شنبه 21 بهمن 1399گردشگری در ایران را از کجا شروع کنیم؟
برند خارجی یا لباس داخلی در مذاق میرزا محمدتقی‌خان فراهانی (امیر کبیر)برند خارجی یا لباس داخلی در مذاق میرزا محمدتقی‌خان فراهانی (امیر کبیر)جمعه 26 دی 1399امیر کبیر اهمیت بالایی به استفاده از پوشش و دستبافته های داخلی می‌داد. تمام پوشش خود را از کالای با ارزش داخلی تهیه می‌کرد.
شاید لازم باشد راه‌مان را تغییر دهیم!شاید لازم باشد راه‌مان را تغییر دهیم!سه‌شنبه 5 فروردين 1399من فکر می‌کنم؛ باید با قناعت و منصفانه‌تر با هر آنچه ما را احاطه کرده است، برخورد کنیم.